WELCOME

NicE 2 mEet AlL oF u & w
elcome to my page... That just a little info, I wouLD like To Share wIT aLl of U mY Prenzz

Don't 4get, u all can email me.. if u want communicate or advised abt study or assignment

Sunday, August 10, 2014

Diari_Hidup itu Kehidupan

Alhamdulillah...

Coretan sebelum 11 Ogos 2014

masih lagi ku menghirup haruman dunia
walau dunia bergegar dengan 1001 cerita
Dalam jalinan hidupku yang penuh berliku

Allah huakhbar.. Allah Maha Besar...

semoga dipermudahkan pencarian hilangnya saudara bersama MH370
dipermudahkan urusan dan terbela nasib saudara terkorban dalam MH17
Syahidnya saudara di bumi Gaza, marilah sama-sama hadiahkan Al-Fatihah

Subhanallah...
sempurna ciptaanmu Ya Allah
tidak mampu ditandingi oleh tangan-tangan manusia
tidak tercapai akal manusia
hanya dengan izin-MU Ya Allah
dengan hanya kalimah sucimu dari kalam murni Al-Quran "Kun Fayakun" 
Jika Allah mengkehendaki "Jadi...maka Jadilah" dengan hanya izin Allah SWT

Allah Maha Besar

Ya Allah...
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Pengasih.

Segala pujian untuk Allah, Pencipta dan Pentadbir sekalian alam, selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad, semulia-mulia nabi dan rasul dan ke atas ahli keluarga dan para sahabat baginda semuanya .

Ya Allah, sesungguhnya kami mohon pemeliharaanMu dan penjagaanMu... terhadap agama kami, keimanan kami, diri kami, ahli-ahli keluarga kami, keturunan kami, harta-benda kami, negeri kami dan kediaman kami serta segala sesuatu yang Engkau telah kurniakan kepada kami. Ya Allah, mohon jadikan kami dan segala yang telah kami sebutkan tadi di dalam kawalanMu, di dalam keamananMu, di dalam dampinganMu dan di dalam lindunganMu daripada syaitan yang derhaka lagi degil dan daripada bencana tikaman pandangan mata yang merbahaya dan daripada yang mempunyai kezaliman serta daripada kejahatan tiap-tiap yang mempunyai kejahatan. Bahawa sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa ke atas tiap-tiap sesuatu Ya Allah...

Ya Allah, mohon teguhkan kami dengan ketakwaan dan kekuatan pendirian di jalan yang lurus dan mohon lindungi kami daripada yang membawa kepada penyesalan di dunia dan di akhirat bahawa sesungguhnya Engkau adalah Maha memperkenankan segala doa. Ya Allah, perbaikilah hasil urusan kami dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia dan azab akhirat.

Ya Allah, bantulah, panjangkanlah umur kami, berikanlah petunjuk serta peliharakanlah kami dari perkara yang haram dan bentuklah kami dengan perkembangan yang sihat dan suburkanlah ia dengan kehidupan yang baik dan berikan petunjuk dan ketaqwaan di dunia dan akhirat kepada kami. Ya Allah, perbaikilah diri dan akhlak kami, hiasilah jiwa kami dengan cahaya keimanan dan penuhi hati kami dengan ketaqwaan serta berpendirian teguh. Dan jadikan kami seseorang yang berbakti kepada kedua ibubapa kami dan bukan seorang yang derhaka terhadap keduanya, dan jadikan kami dari kalangan orang-orang yang salih. Dan hindari kami dari orang-orang yang berhasad dengki.

Ya Allah berikan pada jiwa-jiwa kami ketaqwaan kepadaMu dan sucikannya, Engkaulah sebaik-baik Zat Yang Menyucikan jiwa. Engkaulah Pelindung dan Penolong kami, Wahai Tuhan Pencipta dan Pentadbir sekalian alam.

Ya Allah, kami memohon kepadaMu kebaikan dan jadikanlah kami dari golongan orang-orang yang baik, dan Engkau berurusanlah dengan kami seperti Engkau berurusan dengan orang-orang yang baik, dan Engkau peliharalah kami daripada segala keburukan, ujian, fitnah dan kemudharatan. Ya Allah berkatilah bagi kami pendengaran kami, penglihatan kami, hati-hati kami, zuriat keturunan kami, dan terimalah taubat kami sesungguhnya Engkau penerima taubat lagi Maha Penyayang.

Wahai Tuhan kami, ilhamkan kami supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan pada kami dan kepada kedua ibubapa kami, dan supaya kami tetap mengerjakan amal salih yang Engkau redhai. Dan masukkan kami dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan orang-orang yang salih. 


Ya Allah, jadikan aku orang yang mendirikan sembahyang dan demikian juga keturunanku. Wahai Tuhan kami perkenankanlah doa kami. Wahai Tuhan kami, berilah ampunan bagiku dan bagi kedua ibubapaku serta bagi orang-orang yang beriman pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.

Ya Tuhan kami, mohon kurniakan kepada kami kebaikan hidup di dunia dan kebaikan hidup di akhirat dan mohon selamatkan kami daripada azab api neraka.

Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad serta kepada ahli keluarga dan para sahabat baginda. Segala pujian hanya bagi Allah, Tuhan Pentadbir sekalian alam.

Amin... Amin... Amin... Ya Allah...

P/S: Sekalung penghargaan buat insan-insan tersayang, keluarga dan sahabat handai semoga kasih, rahmat, lindungan dan redha Allah SWT sentiasa bersama kita. Semoga kita diberi umur yang panjang, dimurahkan rezeki, dipermudahkan urusan jodoh (bagi yang bujang), bahagia dunia dan akhirat... 

Terima Kasih buat,
Hj Madyusa Hj Hasabulla & Jainab Kachil @ Dayahan Pelecio, Ayah dan Ibu kesayanganku
Inna Hj Almah Pelecio (Permata Hatiku)
Bapa Pollo sekeluarga
Tuah Jerry & Sabariah, Along Sirin & Haryati, Kiki Haidee & Sukarno, lang Rosita &Ej, Teh Lucinta & Hazis, Hana @ Hanacute, Tyma, Along Amin, Yaya Almah, Wawa Hawani, Jaja Aisya, Rayyan, Raziq, Rabiatul, Umairah, Zaimah, Zuhnun, Banin, Ziqri, Afifah, dan Iqbal (Adik beradik, ipar-duai, dan anak2 saudara).

Terima Kasih buat,
Kak Su @ Raj Normala Sabu.. my sister and my best friend forever..
Tieyna @ Malati Abdul Rahman my buddies and bff forever,
Meg @ Megdalina Mohd Egoh Nabuat, and Hana @ Nor Hana Asra binti Rajibi.. my lil sis and bff forever..

Terima Kasih buat, 
Kak Hajah Tipung sekeluarga, Kak Su sekeluarga, Tieyna sekeluarga, Lyn Sekeluarga, Rosnani Sekeluarga. Bos Mohd Redzuan @ Edmund Lianun sekeluarga
(budi kalian hanya Allah Taala sahaja dapat membalasnya)

Terima Kasih buat,
Siti Megdalina Mohd Egoh Nabuat, Bapa Mohd Egoh sekeluarga
Nor Hana Asra Rajibi sekeluarga, Bapa Rajibi Hj Aman sekeluarga
(budi kalian hanya Allah Taala sahaja dapat membalasnya)

Terima Kasih buat,
Keluarga, sanak-saudara, sahabat-sahabat dan kenalanku
Andai satu hari nanti aku pergi dahulu daripada saudara-saudaraku,
Ampunkan dosa-dosaku sama ada aku sedari ataupun tidak,
mohon halalkan makan dan minum, serta perlakuan kasarku,
mohon halalkan hutang-hutangku... jika ada hutangku yang tak sempat ku bayar atau yang aku tak ingat... (selagi jasad dikandung badan, Insyallah aku akan berusaha melunaskan segala hutang-hutangku pada kalian)... semoga Allah Taala melipat-gandakan rezeki kalian...
Sentiasalah ingat aku dalam doa kalian... 
Permudahkan kehidupanku di alam barzakh dengan sedekah Al-Fatihah kalian,
Terangkan kuburku dengan sedekah Yaa Sin daripada kalian di setiap malam Jumaat..

Sesungguhnya, kasihku pada kalian semua. Mengenali kalian suatu rahmat, kalian banyak mempermudahkan dan mengindahkan perjalanan kehidupanku di dunia ini... 

Terima Kasih Semua

No comments:

Post a Comment