WELCOME

NicE 2 mEet AlL oF u & w
elcome to my page... That just a little info, I wouLD like To Share wIT aLl of U mY Prenzz

Don't 4get, u all can email me.. if u want communicate or advised abt study or assignment

Friday, August 12, 2011

Ramadan_Siri 3

Detik menjelang 11 Ogos 2011_11:59pm


Lepas solat maghrib, bermulanya peralihan masa dalam bulan Islam dan ini maknanya hari ulangtahunku bermula saat ini.


Istimewa buat diriku sendiri...


Kuhadiahkan doa untuk dunia dan akhiratku diiringi oleh tiga kali bacaan surah Yaasin. Sejuta kesyukuran kupanjatkan kepada ilahi kerana mencipta seorang aku. Ya, Allah andai ada rahmat, berkat dan hidayah engkau takdirkan untukku kau lorongkanlah terus kepadaku Ya Allah, engkau murahkanlah rezki ku, dekatkan segala kebaikan kepadaku, jauhilah aku dari segala kebinasaan dan hasutan syaitan yang direjam dan sekutu-sekutunya ar-Rahman. Sesungguhnya ya-Rahim, aku bersyukur lahir dari benih arwah ayahku, Haji Madyusa Haji Hasabullah dan ibuku, Jainab Kachil. Aku bangga menjadi waris mereka.


Andai mampu ku ungkapkan segalanya, inginku sumbangkan jasa dan baktiku untuk kedua orang tuaku selagi hayatku masih ada. Semoga Allah az zawajalla meletakkan arwah ayahku dikalangan orang-orang yang beriman. Buat ibuku tercinta, sukar hendak ku lafazkan jutaan impianku untukmu. Andai mampu ku petik sang bulan inginku jadikannya cahaya menerangi malammu ibu. Andai mampu ku petik mentari inginku jadikannya penyeri di siang harimu ibu. Andai mampu ku petik bintang kejora inginku jadikan kilauannya menceriakan hidupmu ibu.


Ya Allah,

Rabbiqfirli waliwalidayya warham huma kama robbayani soqhiro

Rabbiqfirli waliwalidayya warham huma kama robbayani soqhiro

Rabbiqfirli waliwalidayya warham huma kama robbayani soqhiro


Alhamdulillah, ku masi mampu mengecapi usia sebegini dan masi diizinkan Allah untuk menghuni dunia fana ini. Ya Allah andai dunia ini mendatangkan kebaikan kepadaku maka panjangkanlah umurku. Ya Allah andai dunia ini membinasakan dunia dan akhiratku maka aku mohon kepada-Mu bantulah aku menjadi insan yang tetap pada Islam dan tetapkanlah Imanku ya Allah.


Ya Allah, bang nia pamasukudnu ma'aku maka buanin na aku, pamurahun ladjikiku, indamin gi aku halta kekayaan pilak dunia ya Allah, indamin gi aku kapandaian, talom akkal pikilan, maka beyaan na pain aku banan pagkahiku, palawakun aku kalatan, pasempokun aku kahapan ya Allah, ngamu to'ongan aku suhut safaat ni ka'a ya Allah ya ar-Rahman ya ar-Rahim, indamin gi aku kasihatan tubuh baran dan patahaun gi na umul ku..Pamurahunna aku urusanku ya Allah mareom pagiskulanku murah-murahan tapapuasku napain masterku ya Allah dengan cemerlang. Tapapuas kami napain ya Allah pangaji kami master dengan cemerlang ya Allah amin amin amin ya rabb.


Sekadar coretan Ramadan ku siri ke_3

No comments:

Post a Comment